lørdag 4. juni 2011

Hjemmelagde sømbyster!

Hva er en bedre lørdagsaktivitet enn å lage hjemmelagde sømbyster med familien? Hehe, ungene syns det var kjempegøy. vi hadde bare nok teip til to byster, men vi kan lage flere en an dag. Det du trenger er t-skjorte som du ikke trenger lengre og gaffateip. Fremgangsmåten har jeg sett på youtube ett eller annet sted. Men kan jo forklare. vi tok på t-skjorten og teipet slik at vi fikk frem figur. så klippet vi opp bak i ryggen hele veien for å få av igjen greiene, så teipet vi forsiktig igjen det vi hadde klippet opp, viktig å beholde fasongen. Så la vi inni en kleshenger og teipet igjen hals og ermer, så stappet vi med gamle klær(da blir den litt tung, så kanskje isoporkuler er et bedre alternativ.), så teipet vi igjen stappehullet, så sydde jeg et trekk, og vips var den ferdig. Helt topp å henge klær på eller bruke til sømbyste når en skal lage klær og få riktige mål.

DSC_0400DSC_0418DSC_0562DSC_0565DSC_0419DSC_0559DSC_0561DSC_0566DSC_0567

1 kommentar:

Anne Line sa...

GENIALT!
Dette må jeg prøve når jeg får ånden over meg.
Trenger ikke bruke masse penger på å kjøpe byste når det er så enkelt å lage:)
Takk for at du deler ideen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...