søndag 17. januar 2010

Helforet jakke med knapper, hvordan en gjør det!

Sy sammen to jakker hver for seg, en i ytterstoff og en i fôr:

DSC_0384

Legg foret inni jakk med vrangsidene mot hverandre:

DSC_0385 

Vreng ut armene og nål dem sammen med rettsiden mot rettsiden.Sy sammen:

DSC_0387Vreng jakkene fra hverandre slik:

DSC_0388

Og nål sammen resten av jakken med rettsiden mot rettsiden. Sy hele veien rundt bortsett fra ca 5-7 cm nederst på jakken til vrenging:

DSC_0389

DSC_0390

Vreng jakken, nål igjen vrengehullet og sy en stikning rundt hele jakken:

DSC_0393 DSC_0394

Sett i knapper og knapphull og jakken er ferdig!

DSC_0396

6 kommentarer:

Eva Mari sa...

Tusen HJERTELIG takk, lillis!
Også med eget stoff, da! Herlig!
Stor klem fra meg :D

Lillian Risholm sa...

Tusen takk! Ja, er veldig fornøyd med det egne stoffet, og det kom til sin rett sammen med den brune corden:)

Kaos eller ro? sa...

Takk og takk!!! Du redda nettoppp dagen min!!! Supre tips!!!

Anonym sa...

Liker så godt at du forklarer hvordan du syr klærene:)
Har en award til deg på bloggen min:)

hege sa...

Prøvde denne framgangsmåten i dag, og var veldig spent medan eg heldt på. Den såg skikkelig skummel ut ei stund, men så funka det jammen! Er ikkje heilt ferdig enno, men skal vise deg dei ferdige produkta. Må nok legge link til din blogg frå min då, er det greitt?

Monica Therese sa...

Denne beskrivelsen her var også helt Super!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...