mandag 11. mai 2009

Design din egen forklekjole

Har du lyst til å designe din egen forklekjole? Slik gjør jeg det.


1. først tegner jeg forklekjolens fremside slik jeg vil ha den, enten smal eller med litt mere sving(se bilde 1) Kontroller gjerne størrelsen med en annen kjole eller et annet mønster.

SSC_0440
2. så klipper jeg ut to sånne fremsider og tegner baksiden på den ene delen slik jeg vil den skal se ut, om jeg vil ha den tett bak eller mere åpen.(se bilde 2)

SSC_0439
3. Så klipper jeg ut halve fremsiden og halve baksiden og limer dem sammen. Da har jeg fått mønsteret til en forklekjole, eller halve kjolen.(se bilde 3)

DSC_0438
Stoffet brettes nemlig dobbelt, mønsteret legges oppå stoffet og en klipper rundt, og vips har en klippet ut en forklekjole. Enten kan du klippe ut to like forklekjoler og vrengsy dem eller bare en forklekjole med kantbnd rundt!

6 kommentarer:

hverdags-mamma sa...

Så flott How-to du har laget... :)

Lillian Risholm sa...

Takk!

Marit sa...

Takk for at du deler med oss alle :o)

Shamu sa...

Kjempesmart vennen!!!
Flott at du deler! :-)

Lykkelille sa...

Nå har jeg brukt ca 3 timer på å finne mønster til forklekjolen. Tilfeldigvis ddatt jeg innom bloggen din, og her ligger det en fantastisk enkel beskrivelse.
Takk!!

Mariii sa...

Fantastisk flotte beskrivelser - tusen takk !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...